Zasady przetwarzania danych osobowych.

Co to jest RODO?

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119).
RODO stosujemy od 25 maja 2018r.

Czym są „dane osobowe”?
Danymi osobowymi w rozumieniu dyrektywy są wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Pojęcie danych osobowych obejmuje informacje dostępne bądź utrwalone w jakiejkolwiek formie (np. alfabetycznej, liczbowej, graficznej, dźwiękowej), zapisane na nośnikach tradycyjnych (papier, itp.) lub na nośnikach elektronicznych (dyski magnetyczne i inne). Danymi osobowymi są w szczególności: imię i nazwisko, nr identyfikacyjny PESEL, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub inne dane, które pozwalają na ustalenie tożsamości osoby fizycznej.

Czemu służy RODO?
RODO ma przyczynić się do zwiększenia stopnia ochrony danych osobowych oraz ułatwić ich przenoszenie dla coraz większego urzeczywistniania idei społeczeństwa informacyjnego.

Czemu służą gromadzone przez nas dane?
Państwa dane osobowe uzyskujemy w związku z prowadzoną przez nas działalnością gospodarczą związaną z wykonawstwem, remontami sieci cieplnych oraz innymi usługami z tym związanymi. Państwa dane osobowe, w szczególności kontaktowe, służą zapewnieniu należytego poziomu realizowanych usług wynikających z zawartych umów, w całym okresie ich realizacji i po tym okresie, jeżeli wynika to z wymogów prawa (w związku z rozliczeniami i obowiązkami sprawozdawczymi, rachunkowymi, podatkowymi oraz informacyjnymi).
Nie planujemy automatycznego przetwarzania przekazanych nam danych (profilowania). Gdyby takie okoliczności miały się pojawić będziemy o nich informować.

W jakim okresie ma następować ich przetwarzanie?
Przekazane nam dane osobowe przetwarzać będziemy w okresie trwania i realizacji zawartych umów, wykonania ciążących na nas obowiązków wynikających z przepisów prawa bądź przez czas realizacji prawnie uzasadnionych interesów związanych np. z prowadzeniem  naszych spraw przed organami państwa.

Jakie dane przetwarzamy?
Wszystkie zbierane dane osobowe służą i są związane z zawarciem i realizacją umów lub wypełnianiem prawnie uzasadnionych obowiązków naszego przedsiębiorstwa. Pozyskiwane dane są ograniczone do danych niezbędnych do prowadzenia naszej działalności i wykonywania realizowanych przez nas zobowiązań.

Przekazywanie do przetwarzania lub udostępnianie danych.
Państwa dane mogą zostać powierzone do przetwarzania w naszym imieniu wyłącznie w granicach prawa w celu, np.:

  • obsługi wykorzystywanych przez nas systemów, ich serwisu i utrzymania;
  • podwykonawcom realizującym prace zlecone przez nas dla realizacji łączących nas umów;
  • podmiotom świadczącym nam usługi doradcze, usługi prawne, podatkowe, rachunkowe.
Dane mogą też zostać udostępnione innym podmiotom, które przetwarzają przekazane im dane we własnym imieniu, jak:
  • podmioty świadczące usługi pocztowe lub kurierskie;
  • instytucje płatnicze, banki realizujące płatności na naszą rzecz oraz zwroty środków na Państwa rzecz;
  • podmioty zajmujące się windykacją wierzytelności, o ile nasze należności nie zostaną opłacone w terminie.
Aktualnie nie planujemy przekazywania Państwa danych poza Europejski obszar Gospodarczy.

Rodzaje uprawnień przysługujących Państwu w związku z przetwarzaniem ich danych.
Przysługuje Państwu prawo do:
  • sprostowania danych, gdy są niepoprawne lub błędne;
  • usunięcia danych, gdy przetwarzanie ich nie ma podstawy prawnej;
  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych – wstrzymanie dokonywania operacji lub zapobieżenie usunięciu danych, na podstawie wniosku;
  • dostępu do danych – informacji o przetwarzanych danych i ich treści;
  • przeniesienia danych do innego administratora lub na Państwa rzecz.

  • Sprzeciw
    Przysługuje Państwu wobec przetwarzania danych osobowych w celu marketingu bezpośredniego, czego skutkiem jest zaprzestanie przetwarzania danych w tym celu. W innych przypadkach, winniśmy zaprzestać przetwarzania danych ze względu na Państwa prawnie uzasadniony interes, o ile nie będą istnieć prawne podstawy dla ich dalszego przetwarzania w rodzaju dochodzenia roszczeń lub innych uzasadnionych przyczyn po stronie naszego Przedsiębiorstwa.
    Zgoda – skutki jej wyrażenia oraz cofnięcia. W sytuacji, gdy przetwarzanie Państwa danych odbywa się za państwa zgodą (czyli w sytuacjach innych niż zawarcie i wykonywanie umowy). Udzieloną zgodę możecie Państwo w każdym momencie cofnąć, ale nie ma to wpływu na zgodność z prawem czynności przetwarzania zrealizowanych do chwili cofnięcia zgody.
    Skarga do organu nadzoru. Jeśli uznają Państwo, że przetwarzanie przez nasze przedsiębiorstwo danych osobowych narusza przepisy prawa, możecie Państwo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    Administratorem Państwa danych osobowych jest: PEC Serwis Sp. z o.o. ul. Starzyńskiego 7, 08-110 Siedlce.

     W razie wątpliwości dotyczących przetwarzania państwa danych osobowych prosimy o kontakt na adres pecserwis@pecserwis.pl lub telefonicznie na numery telefonów podane w zakładce "Kontakt".